W grudniu zostanie przywrócony ruch kolejowy na trasie Katowice – Wisła Głębce.
Ma być też szybciej
Zgodnie z przekazanymi informacjami trasa potrwa godzinę i 40 minut. To o ponad 30 minut szybciej niż przed rewitalizacją trasy. Podróż samochodem zajmuje mniej więcej tyle samo. Pod warunkiem, że nie stoicie na licznych skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną.
Remont trwał ponad 3 lata
Prace objęły 52 kilometry torów i sieci trakcyjnej, a także perony na stacjach: Pierściec, Skoczów, Goleszów, Cieszyn, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko, a także na przystankach Chybie Mnich, Zaborze, Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Ustroń Zdrój, Wisła Dziechcinka i Wisła Kopydło. Powstały także nowe przystanki: Skoczów Bajerki oraz Ustroń Brzegi. Natomiast przystanek Cieszyn Mnisztwo na linii 190 zmienił nazwę na Cieszyn Uniwersytet, a zamiast Wisły Obłaziec na linii 191 pojawi się Wisła Jawornik.
Miliony z Unii Europejskiej
Cała inwestycja kosztuje 460 mln zł, z czego 85 proc. dofinansowuje Unia Europejska w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.
Wiadukt Wisła Głębce
Most kolejowy nad doliną Łabajowa w Wiśle-Głębce, to najwyższy most kolejowy w kraju. Żelbetowy most łukowy nad doliną Łabajowa w Wiśle, zlokalizowany na górskiej linii kolejowej poprowadzonej od Goleszowa. Wykonany został według projektu inżyniera Stanisława Saskiego oraz Tadeusza Mejera w latach 1931-1933 przez firmę Ksawerego Goryanowicza. Most kolejowy został wybudowany pod nadzorem fachowca z dziedziny konstrukcji żelbetowych Jana Gustawa Grycza. Budowa mostu o maksymalnej wysokości filarów 25 metrów prowadzona była przez kierownika robót inżyniera Karola Grelowskiego.
Z pociągu do sauny i basenu
Willa Victoria znajduje się zaledwie 200 metrów od wiaduktu i stacji kolejowej Głębce. Dom jest ukryty pomiędzy beskidzkimi szczytami, przyciąga turystów komfortem pokoi, kwiatowymi kompozycjami i aromatycznymi świeczkami.