Pociągiem pod Sobótkę

Z początkiem czerwca, po 20 latach przerwy, uruchomiono połączenia kolejowe z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy. To inwestycja warta 217 mln zł. 

Specjalnie do obsługi tej trasy Koleje Dolnośląskie kupiły pociągi hybrydowe Impuls 2 – komfortowe, przestronne składy z wygodnymi fotelami i czytelnym systemem informacji pasażerskiej.

Na trasę wyjedzie osiem par pociągów – wśród nich znajdą się również połączenia przyspieszone, które zatrzymują się tylko na niektórych przystankach. Pociągi przyspieszone pokonają całą trasę nawet w 56 minut.

Nowoczesne składy Impuls II wyprodukowane przez Newag

Ceny biletów

Za bilet normalny na pociąg osobowy relacji Wrocław – Świdnica podróżni zapłacą 17,80 zł. Podróż na trasie do Wrocław – Sobótka to koszt 13 zł. Bilety można nabywać w aplikacji Koleo lub u drużyny konduktorskiej w pociągach KD.

Udogodnienia dla rowerzystów

W sezonie letnim, od początku lipca dodatkowym udogodnieniem na linii nr 285 będą weekendowe pociągi dla rowerzystów, chcących się wybrać na wycieczkę np. w okolice masywu Ślęży.

W załadunku rowerów na wyznaczonych stacjach pomagać będą wzmocnione drużyny konduktorskie. Będzie się on odbywać wyłącznie na stacjach Wrocław Główny, Sobótka Zachodnia oraz Świdnica Przedmieście.

Czas przejazdu

Na szlaku jest 14 przystanków z nowymi peronami. To Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście. Czas przejazdu, w zależności od liczby zatrzymań, wyniesie około godziny.

Ślęża w tle